top of page
  • Writer's pictureCorina Chelaru

DESPRE SLĂBIT ȘI ALȚI DEMONI...(ca să parafrazez celebrul titlu al lui Marquez)

De când am făcut greșeala acum câțiva ani să tastez cuvântul "slăbire" în motorul de căutare, îmi apar în flux tone de reclame și soluții miraculoase de slăbit, recăpătat tinerețea, fitness și alte minuni imbatabile care promit tinerețe fără bătrânețe și mâncat fără îngrășat.

Da, am trecut pe strada "Pufoșica", am experimentat disperările unui jambonel, m-am văzut o gogoșică numa' bună de ronțăit și nesexoasă 🥯 m-am validat prin standardele admirației altora (deh, ce dreak' să facă un Nod Sud în ♎ cu Luna de mână?! mnoh...)

Și când zâmbetul meu jupiterian - lunatic nu a mai putut eclipsa realitatea hainelor care cereau un număr mai mare, am zis că musai să accesez un miracol, neavând eu în dotare o voință de Rambo și nici înclinații spartane de mers zilnic la sală să trag de mine și de alte aparate. Genetica nefiind nici ea foarte îngăduitoare cu mine, a trebuit să acționăm în sensul umplerii corespunzătoare a farfuriilor cu alte cantități și alimente.

Bun și minunat, slăbit, fericire maximă, zâmbet de divă 😁🎉 Doar că rămăseseră două mici amănunte nerectificate - stilul de viață și munca interioară cu emoțiile. Și aici aș vrea să ajung de fapt ca să vă spun un adevăr (dureros și greu de acceptat pentru unii): nu există regim de slăbire și punct care să funcționeze ceas și definitiv.

Adevărul este că singurul lucru care funcționează este SCHIMBAREA PENTRU TOTDEAUNA A STILULUI DE VIAȚĂ. Aoleu, cum? fără cozonăcel, grătărel, suculețe și ronțăieli?! 🥹 Nu, viața nu e un chin și o frustrare continuă, dar când parcurgi acest proces corect, gradat și în timpul necesar ție, el îți schimbă nevoile organismului și corpul va fi cel care te va susține respingând firesc anumite lucruri.

Am avut șansa să descopăr o femeie MINUNATĂ (Vărsătoare, deh! că ei îmi sunt mentori și schimbători de mentalitate ♒🤗) care cunoaște dintr-o vastă experiență resorturile metabolice, chimice, emoționale ale organismului. Care crede ca și mine, că organismul are toate resursele NATURALE să își regleze starea de bine. Condiția este să ne (re)conectăm la corpul, mintea și emoțiile noastre și să le folosim ca instrumente de diagnostic și de adaptare.

Nu aș vrea să stârnesc polemici și nici să mi se facă "demonstrații științifice" - dar alimentația echilibrată (fără suplimente și formule din borcănașe, mic dejunuri cu prafuri și cine la pilule magice cu "toți nutrienții necesari"), făcută PERSONALIZAT este un pas important. Fiecare organism are modul său de a asimila, de aceea produsele standard, oricât de minunate ar fi, nu sunt o soluție. Corpul trebuie să MUNCEASCĂ să (reînvețe) să-și extragă și proceseze nutrienții din alimente. Da, alimentele de azi nu mai sunt ca cele de acum 30-40 de ani, dar corpul nostru evoluează și el și se adaptează și cu inteligența lui divină poate neutraliza ceea ce era otravă altădată, pentru altă generație.

Cel mai important este însă să înțelegi că ÎNTREG MECANISMUL VIEȚII TALE trebuie să se schimbe în continuu. Că trebuie ca procesul de REMODELARE să fie nu numai corporal, ci și emoțional, și mental și să se producă într-o stare de permanentă conștientizare, de disciplină și perseverență. Că nu faci acest lucru pentru a fi admirat (da, e minunat când primești complimente, da, ar fi o ipocrizie să ascundem că nu ne bucurăm când ceilalți ne privesc cu încântare), ci în primul rând pentru sănătatea ta și pentru starea ta de bine.

Și odată înțeles faptul că stilul de viață trebuie în permanență supravegheat și adaptat, fără a da cu biciul în tine și a nu te bucura de mici plăceri (cheia este TEMPERANȚA, MODERAȚIA), nu vor mai exista frustrări, recăderi și dezamăgiri.

Nu intenționez cu această postare să fac reclamă acelei minunate doamne care m-a îndrumat și mă îndrumă (până când voi simți că reflexele mele metabolice se restructurează complet pe nivele sănătoase - indiferent de cât timp va avea nevoie corpul meu), ci să vă reamintesc că STAREA NOASTRĂ DE BINE este o alegere....îndelung muncită și permanent conștientă. Și că ea devine INSPIRAȚIONALĂ fără a o promova noi în acest sens, ci doar prin modul în care ceilalți încep să recepționeze energia pe care o emanăm atunci când suntem bine cu noi. 💜💜💜


71 views1 comment
Post: Blog2_Post
bottom of page